Mycie na dwa wiadra – krok po kroku

Worker washing red car with sponge on a car wash.

Tzw. mycie na dwa wiadra to nieodłączna część mycia detailingowego oraz procesu przygotowania samochodu do nakładania powłok ochronnych czy też oklejania folią. To nie tylko skuteczna metoda usuwania większości brudu z karoserii, ale również bardzo bezpieczny zabieg, który na pewno nie uszkodzi jej powierzchni. Dowiedz się, na czym polega mycie na dwa wiadra i dlaczego warto stosować właśnie tę metodę.

Mycie na dwa wiadra – co to znaczy?

Zacznijmy od wyjaśnienia, na czym polega mycie na dwa wiadra. Jest to taka metoda oczyszczania karoserii, która pozwala usunąć maksymalną ilość brudu przy minimalnym ryzyku jej uszkodzenia. Polega na zastosowaniu dwóch oddzielnych wiader – w jednym znajduje się roztwór czystej wody z szamponem, a w drugim woda z separatorem brudu (grit guardem), który powoduje, że wszelkie zanieczyszczenia osiadają na dnie zbiornika.

Co to znaczy mycie na dwa wiadra? Polega ono na moczeniu rękawicy do mycia auta w wiadrze z czystą wodą z szamponem, a następnie myciu karoserii. Co jakiś czas należy wypłukać rękawicę w drugim wiadrze przeznaczonym na brudną wodę. To bardzo prosty proces, który jednak zapewnia maksymalną skuteczność!

Mycie auta na dwa wiadra – dlaczego warto?

Każdy, kto dba o swój samochód, wie, że podczas mycia należy zachować szczególną ostrożność. Powłoki lakiernicze są bardzo delikatne, w związku z czym łatwo je zarysować, szczególnie jeśli nadwozie nie jest pokryte żadną powłoką ochronną. Należy zwracać uwagę na stosowane narzędzia, techniki i środki.

Jeśli nigdy nie pojechałbyś na myjnię automatyczną w obawie o zarysowania, koniecznie powinieneś sprawdzić metodę „na dwa wiadra”. Wystarczy powiedzieć, że stosują ją specjaliści w studiach auto detailingu w celu idealnego, a jednocześnie bezpiecznego oczyszczenia lakieru. Dzięki płukaniu rękawicy myjącej w wiadrze z czystą wodą pozbywasz się drobin, które mogłyby rysować karoserię. Tym sposobem woda służąca do mycia pozostaje idealnie czysta, a wszystkie zanieczyszczenia są przenoszone do drugiego wiadra. Zapewnia to również znacznie skuteczniejsze mycie i pozwala uniknąć wymiany roztworu myjącego podczas zabiegu.

Mycie na dwa wiadra krok po kroku

Co jest potrzebne, by umyć samochód na dwa wiadra? Przygotuj:

  • dwa wiadra,
  • szampon samochodowy,
  • grit guard (separator brudu),
  • rękawicę do mycia,
  • ręczniki z mikrofibry,
  • myjkę ciśnieniową lub wąż ogrodowy.

Jak myć? To bardzo proste. Najpierw przygotuj karoserię, przeprowadzając mycie wstępne. Należy w tym celu użyć piany aktywnej i myjki ciśnieniowej lub pianownicy ręcznej. Pomoże to usunąć wszystkie większe zanieczyszczenia. Następnie zadbaj o odpowiednie warunki do mycia na dwa wiadra. W pierwszym wymieszaj wodę z szamponem (zgodnie z zaleceniami producenta), a do drugiego wlej zwykłą czystą wodę. Grit guard jest szczególnie ważny w przypadku drugiego wiadra, ale najlepiej, jeśli będzie znajdował się w obu.

Zanurz rękawicę (lub ewentualnie pad z mikrofibry albo dobrej jakości gąbkę samochodową) w pierwszym wiadrze. Zacznij mycie od góry, czyli od dachu. Stopniowo przesuwaj się w dół, tak aby spływający płyn nie zniweczył owoców Twojej wcześniejszej pracy. Czyszcząc karoserię, używaj posuwistych ruchów. Co jakiś czas wypłucz rękawicę w wodzie, po czym ponownie nabierz roztwór szamponu. Dokładnie umyj całą karoserię, pamiętając również o detalach i zakamarkach. Na samym końcu weź się za progi, dolną część zderzaków i inne najbrudniejsze elementy. Najlepiej użyć do tego innej rękawicy.

Na koniec należy dokładnie spłukać cały samochód, ponownie zaczynając od góry. Ważne, by później dokładnie osuszyć powierzchnię ręcznikami z mikrofibry. Najlepiej unikać pocierania i jedynie przykładać materiał do lakieru.

Mycie auta na dwa wiadra – o czym jeszcze pamiętać?

Aby mycie auta na dwa wiadra było maksymalnie skuteczne i bezpieczne, powinno się Przestrzegać pewnych zasad. Pamiętaj, aby:

  • przystępować do pracy, tylko wtedy gdy lakier jest zimny;
  • nie myć auta w słońcu, ponieważ będzie to powodowało zasychanie szamponu na powierzchni;
  • zwrócić uwagę na prawidłowe przygotowanie roztworu szamponu – zgodnie z zaleceniami producenta;
  • nie pomijać mycia wstępnego, które zwiększa efektywność całej procedury;
  • do mycia najbardziej zabrudzonych elementów używać innej rękawicy.

Po zakończeniu mycia na dwa wiadra można przejść do kolejnych etapów mycia detailingowego, to znaczy użyć specjalistycznych preparatów do usuwania smoły, zanieczyszczeń organicznych czy osadów metalicznych, a następnie wyglinkować lakier. Po wszystkich tych zabiegach samochód powinien być idealnie czysty!