Folia PPF – najlepsza ochrona lakieru samochodowego

53417871_2077877962261666_3816988687799943168_n

Lśniąca i czysta powłoka lakiernicza to z całą pewnością wizytówka samochodu. Bardzo trudno utrzymać ją jednak w idealnym stanie przez długi czas, nawet przy bardzo starannej pielęgnacji. Istnieje tylko jeden sposób na niezwykle skuteczną ochronę lakieru i zachowanie go w idealnym stanie na lata – to folia PPF. Czym jest, jak działa, dlaczego warto ją zastosować? Sprawdź!

Czym jest folia PPF?

PPF to skrót od wyrażenia Paint Protection Film, co oznacza dosłownie folię do ochrony lakieru. Jest to przezroczyste, bardzo mocne tworzywo sztuczne. Folie PPF są odporne między innymi na uszkodzenia mechaniczne, środki chemiczne, a także wysokie i niskie temperatury. Są 2-3razy grubsze od samej powłoki lakierniczej i stanowią fizyczną barierę pomiędzy jej powierzchnią a czynnikami zewnętrznymi. Chronią więc przed zabrudzeniami i wszelkimi szkodliwymi czynnikami. Ponadto mają zdolność do samoregeneracji! Oznacza to, że drobne zarysowania i uszkodzenia znikają samoczynnie pod wpływem ciepła. To dlatego po demontażu folii PPF można odkryć lakier w dokładnie takim samym stanie, w jakim znajdował się w dniu jej montażu.

Folia PPF – skuteczna ochrona lakieru

Jak już wspomniano, folia PPF tworzy fizyczną barierę pomiędzy lakierem a „światem zewnętrznym”. Oznacza to, że chroni powłokę między innymi przed: 

  • kurzem i brudem, 
  • wodą, 
  • kwaśnymi deszczami i środkami chemicznymi, 
  • zanieczyszczeniami organicznymi (owady, sok z drzew),
  • otarciami czy zarysowaniami powodowanymi np. przez żwir odpryskujący spod kół i wiele innych czynników,
  • drobnymi szkodami parkingowymi. 

Do jej pozostałych zalet należy zaliczyć:

  • ochronę koloru – dzięki filtrom UV,
  • estetyczny połysk – wydobywający głębię koloru lakieru,
  • właściwości hydrofobowe – znacznie łatwiejsze mycie samochodu i nieprzyciąganie zabrudzeń.

Jest to najskuteczniejsza metoda ochrony lakieru samochodowego pozwalająca zachować żywotność powłoki lakierniczej na bardzo długi czas. Zaaplikowanie folii PPF na samochód prosto z salonu w wielu przypadkach pozwoli się cieszyć po jej demontażu fabrycznie nowym lakierem. Co niezwykle istotne, dobrze zaaplikowana folia PPF jest bardzo trwała. Dzięki temu stanowi ochronę na co najmniej 10 lat!

Samoregenerująca folia PPF – jak to działa?

Jak już wcześniej wspomniano, wysokiej jakości folie PPF mają zdolność do samoregeneracji. Oznacza to, że wszelkie drobne rysy i otarcia powstałe na jej powierzchni można bardzo łatwo naprawić. Folia regeneruje się pod wpływem ciepła – jeśli samochód stoi w ogrzewanym garażu albo na słońcu, po kilku godzinach ubytki znikną. Proces można również przyspieszyć, ogrzewając wybrane miejsce np. przy pomocy opalarki czy nawet suszarki do włosów.

W przypadku drobnych uszkodzeń parkingowych i innych nieco większych ubytków naprawa powłoki również nie jest trudna. Nawet jeśli uszkodzenie jest zbyt duże, by folia mogła się samodzielnie zregenerować, wystarczy wymienić tylko dany fragment, by nadal cieszyć się najlepszą ochroną lakieru.

Gdzie warto stosować folię ochronną PPF i ile to kosztuje?

Zabezpieczenie samochodu folią PPF to rozwiązanie dla wymagających zapewniające długotrwały efekt. Nic więc dziwnego, że nie jest to tanie rozwiązanie. Oklejenie całego samochodu może kosztować od ok. kilkunastu tys. złotych do nawet ponad 20 tys. złotych. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku samochodów luksusowych czy unikatowych może to być bardzo opłacalne. 

Rekomenduje się aplikację folii PPF na auta fabrycznie nowe lub też po zaawansowanych zabiegach renowacji i detailingu (np. w przypadku modeli zabytkowych). Jej trwałość ocenia się na co najmniej 10 lat, a podczas całego okresu użytkowania pozwala wiele zaoszczędzić na zabiegach pielęgnacyjnych, korektach lakieru i wielu innych procedurach.

Co więcej, folii PPF nie trzeba wcale stosować na całym samochodzie. Bardzo często wybieranym rozwiązaniem jest jej aplikacja tylko w najbardziej newralgicznych miejscach. Popularny jest tzw. pakiet bikini obejmujący oklejenie:

  • przedniej części maski,
  • błotników, 
  • przedniego zderzaka i lamp, 
  • lusterek.

Nieco bogatszy wariant obejmuje ochronę całej maski i przedniej części dachu. Ich ceny kształtują się na poziomie kilku tysięcy złotych. Elementy zabezpieczane folią można dobierać też indywidualnie. Każdy z nich to koszt rozpoczynający się już od kilkuset złotych. Jesteś zainteresowany taką usługą? Zapraszamy do kontaktu!